Skip to main content

Marktpostionering peuteropvang bij Doomijn

Opzoek naar nog scherpere marktpositionering van de peuteropvang.

De VRAAG

Doomijn, een bekende speler binnen de peuteropvang in Zwolle en omstreken. Maar deze organisatie was zich zo bewust van ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en concurrentie dat hun vraag was hoe ze hun peuteropvang het beste in de markt konden zetten. Wat maakte hun peuteropvang nou écht uniek? 

Onze tools

  • Stakeholder mapping
    SWOT analyse
    Diepte interviews managers en medewerkers
    Customer journey sessie met klanten

DE RESULTATEN

In samenwerking met Beeldprikkels hebben wij een campagne uitwerking opgesteld. Daarnaast hebben wij de volgende resultaten opgeleverd:

    • Concurrentie analyse
    • Communicatiestrategie
    • 360 graden middelenmix

ONZE AANPAK

Marktpositionering voor de peuteropvang

In het traject met Doomijn zijn wij gestart met het ontdekken van sterke punten van de peuteropvang. Samen met een multidisciplinair team vanuit Doomijn is een stakeholdermap ingevuld, een SWOT analyse opgesteld en een concurrentieanalyse gedaan. De volgende stap was voor ons in gesprek gaan met medewerkers van Doomijn, zij zijn immers de kern van de organisatie. En als afronding zijn we in het traject de diepte in gegaan met klanten.

Met een overvloed aan input hebben we een grote dosis aan nieuwe ideeën gegenereerd. Deze ideeën zijn in een samenhangende 360 graden middelen mix geplaatst en vervolgens door Beeldprikkels vormgegeven.

Gitte van Soest

“Ik heb Chantal leren kennen als zeer deskundig, in staat om out-of-the-box te denken en handelen en weet haar gewogen advies goed te verwoorden. Ze is leergierig, stelt de juiste vragen en stopt niet totdat zaken helder zijn (voor haarzelf en/of voor de ander). Ze werkt vanuit het principe dat de tactisch of operationele vraag altijd verbonden moet worden aan de strategische doelen van de organisatie. Werkt, mede hierdoor, resultaatgericht.”

Ad interim manager Doomijn